Integritetspolicy

Är du orolig för hur din personliga information bevaras i denna onlinebutik? Då har du kommit till rätt plats! Nedan kan du läsa hur vi på Starbucks Sverige hanterar personlig information och får information om dina rättigheter som registrerade hos oss. Vi hoppas att du hittar det du letar efter här. Du kan naturligtvis också kontakta oss om du har några frågor om vår behandling av din information. Vi är engagerade i säkerhet och öppenhet inom detta område och vi tar dina förfrågningar på allvar! Ansvarig behandling:

 

Butik: Starbucks Store Sverige

 

Namn: Umoe Restaurants Group Coffee AB

 

Kontaktperson: Anna Hamnå

 

Telefon: 076-16 20 245

 

E-post: anna.hamna@starbucks.se

 

Adress: Olof Palmes Gata 13

 

 

 Varför behandlar vi personuppgifter?

Vi samlar in och bearbetar personlig information för att erbjuda besökare på vår webbplats de tjänster och produkter de behöver. Vi vill också erbjuda bättre och mer relevant innehåll för den enskilde kunden, samt skapa goda och långvariga relationer med våra befintliga kunder. När behandlar vi personuppgifter? Nedan finns en lista över när och hur vi behandlar personuppgifter i båda fallen. Observera att all behandling är baserad på samtycke, med undantag för datainsamling vid köp, där viss information måste tillhandahållas för att slutföra köpet. I detta fall är behandlingsgrunden ingående av ett avtal.

Handla på nätet

Var: I butikens kassa / utcheckning

VAD ÄR LAGRAT

Förnamn, efternamn, telefonnummer, e-post, gatuadress, postnummer, plats, artikelnamn, antal varor, valt fraktalternativ, namn på vald betalningsmetod (t.ex. Klarna faktura) och pris lagras också. Födelse- och personnummer krävs endast när du använder finansiella tjänster och inte lagras i onlinebutiken. Födelse- och personnummer insamlas och behandlas endast av betalningsleverantören.Företagsnamn, organisationsnummer och kontaktperson krävs vid köp av ett företag.

ANVÄNDNING AV PERSONUPPGIFTER

För att göra ett köp i denna onlinebutik krävs namn, adress och kontaktinformation för att slutföra betalning och skicka varor, samt skicka faktura där den väljs. Kontaktinformationen kan också användas för att kontakta köparen i samband med köpet. Födelse- och personnummer används av finansieringsleverantörer för att utföra en kreditkontroll i samband med användning av faktura och finansieringstjänster. Informationen kommer också att användas för redovisningsändamål.

LAGRINGSTID

Personuppgifterna lagras i enlighet med bokföringslagen och normalt i tio år efter räkenskapsårets slut. Om en överenskommelse om en extra garanti på objektet görs, kommer informationen att lagras så länge garantin är giltig men inte kortare än 10 år.

GRUND FÖR BEARBETNING

Krävs för kontraktssignering / köp och redovisning.

SÄKERHET

Informationen lagras på en säker server. Kontakta oss för mer information om säkerhet. Dataprocessor (tredje part): * Fyll i alla aktiva betalningsleverantörer, leverantörer av leverantörer och redovisningsprogram och andra tjänster som du använder i butiken som hanterar data kunden specificerar vid köp *

 

Kontaktformulär / kundfrågor

Var: Kontaktformulär i onlinebutik

VAD ÄR LAGRAT

Förnamn, efternamn, telefonnummer, e-post + förfrågan.

ANVÄNDNING AV PERSONUPPGIFTER

Informationen används för att svara på din förfrågan. Om du tidigare har skickat in en förfrågan registrerad med samma namn, telefonnummer eller e-postadress kommer vi att kunna se din förfrågningshistorik. Vi gör detta för att bättre besvara dina frågor, särskilt om de är relaterade till tidigare förfrågningar eller köp.

LAGRINGSTID

Informationen som är förknippad med dina förfrågningar lagras så länge som är nödvändigt för att svara på dina frågor.

 

Grund för behandlingen: Samtycke.

 

Säkerhet: Informationen lagras på en säker server. Kontakta oss för mer information om säkerhet.

 

Dataprocessor (tredje part): kundservice@starbucks.se

 

Skapa en kundprofil i onlinebutiken

Var: under "Mitt konto / Skapa kund"

 

 

VAD ÄR LAGRAT

Förnamn, efternamn, adress, telefonnummer, lösenord och e-postadress.

ANVÄNDNING AV PERSONLIG INFORMATION

Informationen används för att skapa en kundprofil för dig. I din kundprofil kan du se köp du har gjort i butiken, samt redigera och anpassa personlig information som du har gett oss. 

 

Hållbarhet: Informationen som är kopplad till din kundprofil lagras tills du begär att den tas bort.

 

Grund för behandlingen: Samtycke.

 

Säkerhet: Informationen lagras på en säker server. Kontakta oss för mer information om säkerhet.

 

Cookies

Denna onlinebutik använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse över alla kanaler. Användningen av kakor är baserad på samtycke via cookies-inställningar i din webbläsare samt din fortsatta användning av våra sidor. 

 

Webshopen nyttjar inte någon tredjepartsleverantör utan för EU/EES. 

 

Dina rättigheter till personuppgifter

Om du är registrerad i våra system har du rätt att få tillgång till de uppgifter vi har om dig om du vill. Detta innebär att du kan skicka informationen eller att du kan få information om var du hittar dessa uppgifter. I vissa fall kan vi behöva begära ytterligare information om dig för att verifiera din identitet innan du går in. Kontakta åtkomsthanteraren om åtkomst önskas.

 

Rättelse av egna personuppgifter: Om du är registrerad i våra system och uppfattar att vi har registrerat felaktig information om dig har du rätt att få dessa data korrigerade eller så kan du komma åt dem för att rätta till dem själv. I vissa fall kan vi behöva begära ytterligare information om dig för att verifiera din identitet innan du går in.

 

Radering av personuppgifter: Om du är registrerad i våra system men vill att vi ska ta bort den information vi har om dig har du rätt till detta. Om du vill ta bort dina data, vänligen kontakta oss via kundservice@starbucks.se. Vi förbehåller oss rätten, i vissa fall, av skäl som inte omedelbart kan ta bort uppgifterna om du har ingått ett avtal med oss, och dessa uppgifter krävs för att upprätthålla detta kontrakt. I vissa fall kan vi behöva begära ytterligare information om dig för att verifiera din identitet innan du går in. 

 

Begränsa behandlingen av dina egna personuppgifter

Om du är registrerad i våra system och vill begränsa behandlingen av dina personuppgifter har du rätt att begära detta. Du kan begära att någon behandling avbryts, eller så kan du begära att vi avslutar all behandling. Vi förbehåller oss rätten att det i vissa fall kan vara lagstadgade skäl att en sådan begränsning av behandlingen inte kan utföras. Att ta bort data kan då vara ett alternativ om en allmän begränsning inte är möjlig enligt gällande bestämmelser. I vissa fall kan vi behöva begära ytterligare information från dig för att verifiera din identitet innan vi kan göra ändringarna. Om begränsning av behandlingen önskas, kontakta kundservice@starbucks.se 

 

Dataportabilitet: Om du är registrerad i våra system och insamlingen och behandlingen av dessa personuppgifter sker automatiskt och baseras på samtycke, har du rätt att överföra denna information till andra leverantörer. Du kan begära detta från oss, och du har rätt att få denna information i ett strukturerat, vanligt använt och maskinläsbart format. Du kan också ha rätt att få dessa data överförda direkt från oss till en annan leverantör, om detta är tekniskt möjligt. I vissa fall kan vi behöva begära ytterligare information från dig för att verifiera din identitet innan vi kan göra det.

 

Samtycke för behandling av personuppgifter

Du har rätt att när som helst dra tillbaka ditt samtycke, och behandlingen av dessa personuppgifter för detta ändamål upphör. Om informationen endast används för det ändamål som du samtycker till, ska informationen också tas bort. I vissa fall kan vi behöva begära ytterligare information från dig för att verifiera din identitet innan vi kan göra det. Om du vill dra tillbaka ditt samtycke till en eller flera behandlingar av personuppgifter, kontakta support.

 

Klagomål om behandling av personuppgifter: Om du vill klaga på hur din information behandlas eller på annat sätt relateras till dina personuppgifter har du rätt till den. Vi hoppas att du vill skicka ett e-postmeddelande eller på annat sätt kontakta kundservice@starbucks.se. Vi ansvarar för att skydda dina rättigheter och hjälper dig med allt du undrar om. Du har också rätt att kontakta statlig instans om du inte håller med beslut eller behandling på Umoe Restaurants Group Coffee AB.